This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

• "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

• Send private message

1

Friday, July 12th 2019, 10:44am

Zwischenzeitmodelle

Hallo,
in den 70er Jahren konnter ein Schiffsmodellbauer alle bis dato erschienen WHV Schiffe gebaut haben. Neue gab es nicht mehr in dieser Fülle wie vorher. Also hieß es umstellen. Und da bot sich der Schiffsmodellbau in Holz oder Plastik an. Ich versuchte mich im Holzbau. Und dabei stieß ich auf diesen portugiesischen Segler des 15. Jahrhunderts. Der hängt jetzt bei mir im Treppenhaus von der Decke.
modellschiff has attached the following images:
  • DSCN4709abc.jpg
  • DSCN4708abc.jpg

3 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Hans-Joachim Möllenberg (12.07.2019), schnecke (12.07.2019), Reinhard Fabisch (12.07.2019)

• "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

• Send private message

2

Friday, July 12th 2019, 10:47am

Die Beschäftigung mit dem Modellbau historischer Schiffe brachte mir vielel neue Erkenntnisse von Schiffbau und Seemannschaft. Eine Obendraufansicht kann ich bieten, weil ich nur mit einer Kamera fototgrafiere und deshalb kein neumodernes Gerät mit Selfiestick besitze.
modellschiff has attached the following images:
  • DSCN4727abc.jpg
  • DSCN4728abc.jpg

4 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Hans-Joachim Möllenberg (12.07.2019), Robson (12.07.2019), schnecke (12.07.2019), Reinhard Fabisch (12.07.2019)

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks