This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

• "Hans-Joachim Zimmer" is male
  • "Hans-Joachim Zimmer" started this thread

Date of registration: Jul 31st 2005

Occupation: Graphic-Designer (Rentner)

• Send private message

1

Sunday, May 7th 2017, 8:07am

Westmolenfeuer Emden

Hallo Kartonbauern,
Imogen (Kartonwerft) hat wieder einen neuen, kleinen Leuchtturm herausgebracht: Das Westmolenfeuer im Emdener Hafen in einer alten und einer neuen Version. Ich habe mich erstmal für den Bau der alten Version entschieden. Das geschlossene Geländer habe ich allerdings "geöffnet". Auch die Laternenfenster sind aufgeschnitten und verglast! Der Bau passte gut und war prima zu bauen.
Hajo
P.S. den Turm gibt es, wie meist bei Imo, auch in 1:250!
Hans-Joachim Zimmer has attached the following images:
  • Westmolenfeuer alt mTitel.jpg
  • Westmolenfeuer alt.jpg
Ein Leben ohne Kartonmodellbau ist möglich, lohnt aber nicht! (Frei nach Loriot)

3 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

HolSchu (07.05.2017), Hans-Joachim Möllenberg (07.05.2017), Unterfeuer (08.05.2017)

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks