This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "Joachim Frerichs" is male
  • "Joachim Frerichs" started this thread

Posts: 5,284

Date of registration: Jan 23rd 2005

Occupation: Kfz-Sachverständiger

  • Send private message

1

Thursday, November 19th 2015, 4:17am

Weihnachtsbastelarbeiten

Ahoi Freunde,

nun ja, Weihnachten steht quasi vor der Tür. Ich habe eine kleine Bastelarbeit fertiggestellt.

Es handelt sich um eine japanische Kreation. Dieses und viele andere Puppenhäuser findet man hier:
http://paperm.jp/craft/dollhouse/index.html

Ich habe das Häuschen platzsparend auf 50 % verkleinert. Dann hat es immer noch die Maße 12 cm Breite und 15 cm Höhe.

Vielleicht möchte der eine oder andere ja auch seine Weihnachtsbastelarbeiten hier in diesen Bericht mit einstellen ?


Liebe Grüße
Jo
Joachim Frerichs has attached the following image:
  • P1010087-1.jpg
Meine bisher gebauten Modelle sind hier abgelichtet :)

5 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Ralf S. (19.11.2015), Wolfgang Lemm (19.11.2015), BlackBOx (19.11.2015), hallifly (20.11.2015), wahnfried (20.11.2015)

Dino

Beginner

  • "Dino" is male

Posts: 12

Date of registration: Jul 8th 2015

Occupation: Pensionär

  • Send private message

2

Thursday, November 19th 2015, 10:05am

Hallo Jo,

danke für den Link, da sind ja jede Menge von div. Häuschen zu finden. Da ist für jeden was dabei.
Sehr schön geworden, Deine Weihnachtsstube.

Gruß Roland

  • "modellschiff" is male

Posts: 12,244

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

3

Thursday, November 19th 2015, 10:26am

Hallo Jo,
auch das gehört zum Kartonbau. Und ein solches Ensemble ist rasch herzustellen. Aber: Du kannst nicht mehr behaupten, dass Weihnachten am 24. 12.so ganz plötzlich vor der Türe steht. Du hast sie ja schon aufgemacht.
Ulrich

Sualko

Professional

  • "Sualko" is male

Posts: 850

Date of registration: Jul 10th 2004

  • Send private message

4

Thursday, December 24th 2015, 5:00pm

Diesen Adventskalender der ARD mußte ich in verkleinerter Form (50 %) unbedingt umsetzen.

Fröhliche Weihnachten allerseits………
Klaus
Sualko has attached the following image:
  • 2015-12-24 (1) 900x675.jpg

1 registered user thanked already.

Users who thanked for this post:

Wolfgang Lemm (25.12.2015)

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks