This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Loenf

Intermediate

• "Loenf" is male
  • "Loenf" started this thread

Date of registration: Jun 12th 2007

Occupation: Würdenträger der Einfachheit

• Send private message

1

Thursday, April 25th 2013, 9:52am

USS Rubicon NCC-72936

Mein neustes "Schiffchen" : USS Rubicon NCC-72936

Heute stelle ich mal einen sehr schönes und detailreiches Modell vor, welches ursprünglich von Ninjatoes konstruiert wurde und dann vollkommen von Paul McCool überarbeitet wurde (nach Originalbauplänen von Rick Sternbach Raumschiff-Designer für die Serie Deep Space Nine).
Das Modell ist auf 75% des Originalmodells herunterskaliert worden ( zwei Seiten auf einem Blatt). Es hat eine Länge von 260mm und wurde aus 250g/m² Karton gebaut. Alle Teile haben hervorragend gepasst. Leider gibt es keine detailliert Bauanleitung, man findet aber diverse Bilder von bereits fertigen Modellen in anderen Foren, welche sich als sehr nützlich erweisen.

Gruß Matthias
Loenf has attached the following images:
  • Rubicon1.jpg
  • Rubicon2.jpg
  • Rubicon3.jpg
  • Rubicon4.jpg
  • Rubicon5.jpg
  • Rubicon6.jpg
  • Rubicon7.jpg
  • Rubicon8.jpg
  • Rubicon9.jpg
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."

Loenf

Intermediate

• "Loenf" is male
  • "Loenf" started this thread

Date of registration: Jun 12th 2007

Occupation: Würdenträger der Einfachheit

• Send private message

2

Thursday, April 25th 2013, 9:54am

Nochnpaarbildchen:

Weitere Bilder:
Loenf has attached the following images:
  • Rubicon10.jpg
  • Ruby.jpg
  • Rubicon11.jpg
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."

Martin Hofstetter

Intermediate

• "Martin Hofstetter" is male

Date of registration: Apr 24th 2008

Occupation: Fahrradhändler

• Send private message

3

Thursday, April 25th 2013, 12:52pm

Hallo Matthias
sauber gebautes Modell dass du uns da zeigst, auch schön in Szene gesetzt. Was hast du den für einen Displayständer, der sieht ja richtig Space mässig aus. Ich habe mir das Modell auch gleich auf meine Festplatte geholt.
mit vielen Grüssen, Martin
Fertig :
Supermarine Spitfire / 1:33 / GELI Classic
Diorama mit Bücker 133 Jungmeister (U-63) / 1:33 / Paper-Model
Star Trek Voyager Season 6 Episode 5 "ALICE" / 1:37 / Christine
Schloss Himeji / 1:160 / Schreiber
McDonnell Douglas - Boeing F/A-18 AETE / 1:60 / Stahlhart Papercraft
Arado AR-196 A3 / 1:33 / Modelik // Stardust - Perry Rhodan / M. Sänger - M. Scheloske // Raumfähre Buran mit Energia / 1:96 / L.Cherkashyn

In Arbeit :

MQ-1 Predator UAV / 1:33 / Modelik

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks