This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Posts: 13,195

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

1

Friday, June 21st 2019, 11:00am

Tragflügelboot Burewestnik, 1:100, Junge Welt, Berlin

Hallo,
im Jahre 1972 besuchte ich einen Thüringische Stadt. Am Zeitungskiosk gab es einige Modellbogen mit Fluggeräten ,Schiffen und Gebäuden. Da es die Modellbogen aus der DDR bei uns im Westen nicht gab, außer in Österreich, griff ich zu und kaufte das, was ich bekommen konnte. Darunter auch das damals. sowj. Tragflügelboot Burewestnik, Maßstab 1:100. Das Modell misst 43,4cm Länge und 7cm Breite über Scheuerleiste.
Durch die Tragflächenkonstruktion wurde der Wasserwiderstand sehr vermindert und die Fahrzeuge konnten sehr schnell fahren. Der Name Burewestnik (Sturmvogel) soll das ausdrücken. Ansonsten ist mir heute nicht mehr viel über das Fahrzeug bekannt. Ist es ein Flugzeugrumpf, der über das Wasser gleitet?
modellschiff has attached the following images:
  • abc.jpg
  • DSCN4603abc.jpg

This post has been edited 1 times, last edit by "modellschiff" (Jun 21st 2019, 11:14am)


2 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Rainer_388 (24.06.2019), mlsergey (25.06.2019)

  • "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Posts: 13,195

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

2

Friday, June 21st 2019, 11:05am

Zugegeben, das Modell ist nach 47 Jahren nicht mehr im allerbesten Zustand.Ich ändere auch nichts, weil es den Modellbaustand von vor fast 50 Jahren zeigt.
modellschiff has attached the following images:
  • DSCN4605abc.jpg
  • DSCN4606abc.jpg

This post has been edited 1 times, last edit by "modellschiff" (Jun 21st 2019, 11:15am)


2 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Robson (23.06.2019), mlsergey (25.06.2019)

  • "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Posts: 13,195

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

3

Friday, June 21st 2019, 11:09am

Fehlen eigentlich nur noch die Tragflächen, dann wäre ein Flieger fertig. Ich denke da an die Caravelle wegen der Antriebsvorrichtung am Heck.
modellschiff has attached the following images:
  • DSCN4607abc.jpg
  • DSCN4608abc.jpg

This post has been edited 1 times, last edit by "modellschiff" (Jun 21st 2019, 11:16am)


1 registered user thanked already.

Users who thanked for this post:

mlsergey (25.06.2019)

  • "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Posts: 13,195

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

4

Friday, June 21st 2019, 11:10am

Und hier die Tragflügel. Zu den Modellen aus dem Verlag Junge ist zu sagen, dass sie relativ redudant konstruiert wurden (so wie auch die frühen WHVer), um die Zeiegruppe, Kinder und Jugendliche, nicht zu überfordern.
modellschiff has attached the following images:
  • DSCN4609abc.jpg
  • DSCN4610abc.jpg

5 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

csmodelisme (22.06.2019), Robson (23.06.2019), Rainer_388 (24.06.2019), mlsergey (25.06.2019), Maxe (25.06.2019)

  • "hallifly" is male

Posts: 1,200

Date of registration: Feb 12th 2011

Occupation: Elektriker/Rentner

  • Send private message

5

Tuesday, June 25th 2019, 10:17am

Hallo!

Danke für den Ausflug in die Vergangenheit! Da kommen Erinnerungen hoch - genauso waren die Bögen, die ich damals unter der Schere hatte!

LG Harald

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks