This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

powerclick

Unregistered

1

Thursday, November 3rd 2005, 9:52pm

Torpedoboot PT-109 von Answer 1:100

Moin Kartonisten,

hab mir mal einen Schiffmodellbausatz geleistet :]

Das Opfer meiner Begierde ist das amerikanische Torpedoboot PT-109 von Answer im Maßstab 1:100. Dieses 80ft ELCO-Boat ist das bekannteste amerikanische Torpedoboot des 2. Weltkriegs. Berühmt durch seinen damaligen Kapitän, J.F. Kennedy, dem späteren Präsidenten der USA.

Die PT's wurden überwiegend im pazifischen Seegebiet eingesetzt und dienten überwiegend zur Bekämpfung der japanischen Flotte.

Der Bausatz besteht aus 3 mehrfarbig bedruckten Seiten und 6 mit Bildanleitung und Text. Die Teileanzahl liegt bei 565 Teilen. 8)

Gruß

powerclick
powerclick has attached the following images:
  • Bild 1.jpg
  • Bild 2.jpg
  • Bild 3.jpg
  • Bild 4.jpg

powerclick

Unregistered

2

Thursday, November 3rd 2005, 9:54pm

Hier die Bauanleitung