This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

schnecke

Master

• "schnecke" is male
  • "schnecke" started this thread

Date of registration: May 10th 2010

Occupation: Schriftsetzer, Grafiker

• Send private message

1

Wednesday, November 4th 2015, 8:39pm

Think different

Hallo Freunde,
Ich hab wieder meinen alten Grafik-Arbeitsplatz aus den frühen 90ern.
Gut, nicht ganz so groß und schwer aber... aber ich hab trotzdem Tränen der Rührung vergossen ;(

Es gab also eine Zeit in der Frucht-Rechner-Grafik-Arbeitsplätze den Gegenwert enes Mittelklasseautos hatten, und das war noch nichtmals die Grundkonfiguration. ;(

Für alle Nostalgiker, "Macianer" Apfel-User" und ähnliche Liebhaber der Rechner mit dem Obst-Logo hier die folgende Adresse

http://web.archive.org/web/2002020415152…user/craft.html

Viel Spass beim Erinnern......

Gruß Uwe
schnecke has attached the following image:
  • Quadra.jpg
so oder so ist das (k)Leben

2 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Helmut B. (04.11.2015), Jürgen.W (04.11.2015)

seascape

Intermediate

• "seascape" is male

Date of registration: Oct 14th 2012

Occupation: Printing

• Send private message

2

Wednesday, November 4th 2015, 10:34pm

Thanks Uwe,

Just downloaded the Mac/SE30. My original computer from 1989. Still have it and it still works. 40MG hard drive and 1 MG memory. Those were the days.

Regards,
Fred

Date of registration: Dec 16th 2012

• Send private message

3

Wednesday, November 4th 2015, 10:45pm

... naja, der Quadra war nicht gerade der Quantensprung ... mit den PowerMacs wurde es schon besser; aber geliebt habe ich meinen alten 2cxf oder so ... und dazu den Monitor von EIZO ... und dummerweise laufen die alten Programme immer noch ... am besten ist für mich immer noch der G4 Quick Silver - ärgere mich immer noch, ihn verkauft zu haben .. danach kam - trotz G5 - nur noch Consumer Trash aus dem Hause mit dem Apfel ...

mit liebem Gruß
Wilfried

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks