This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

AxelH

Trainee

  • "AxelH" is male
  • "AxelH" started this thread

Posts: 34

Date of registration: Oct 31st 2006

  • Send private message

1

Friday, September 24th 2010, 2:40pm

T/S France - Scaldis (Veritas) 1:400

Hallo,

ich möchte hier kurz den reprint der T/S France in 1:400 von Scaldis bzw. von Veritas aus den Niederlanden vorstellen.

Erworben habe ich die France zusammen mit der Statendam 1:250, Koningin Juliana 1:250 und der Prinsendam 1:250 vom Scaldis-Modellclub.

Es handelt sich um Modelle, die es bereits vor vielen Jahren schonmal gab.

Die France ist auf DIN A3 gedruckt. Vom Druck her recht gute Qualität, man muß natürlich bedenken, daß das Modell vor langer Zeit entworfen wurde. Die Anzahl der Teile habe ich nicht gezählt, ist aber recht detailliert für das Alter.

Schöne Grüße,

Axel
AxelH has attached the following images:
  • Img_3117.jpg
  • Img_3118.jpg
  • Img_3119.jpg
  • Img_3120.jpg
  • Img_3121.jpg
  • Img_3122.jpg
  • Img_3123.jpg
  • Img_3124.jpg

This post has been edited 1 times, last edit by "AxelH" (Sep 24th 2010, 2:43pm)


  • "modellschiff" is male

Posts: 12,059

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

2

Saturday, September 25th 2010, 5:29pm

RE: T/S France - Scaldis (Veritas) 1:400

Hallo,
die Franzosen können schöne Schiffe bauen. Aber die France ist leider nicht im richtigen Maßstab für meine Sammlung(1:250).

Mit freundlichen Grüßen

modellschiff

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks