[GALERIE] Stadt Frankfurt

This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Posts: 12,158

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

1

Tuesday, October 30th 2007, 9:47am

Stadt Frankfurt

Liebe Kartonfreunde!

Nach den Bildern der Ostseefähren will ich ein Modell vorstellen, das es einmal als lokalen Werbeträger in Frankfurt gab, nämlich der Dampfer Stadt Frankfurt aus dem Jahre 1828. In welchem Maßstab es gezeichnet ist, weiß ich nicht, auch nicht mehr , wann ich den Bogen bekam. Bekannt ist mir nur, dass dieses Schiff auf dem Main und dem Rhein fuhr.


Mit freundlichen Grüßen

modellschiff
modellschiff has attached the following image:
  • Frankfurt.jpg

Christian Biskup

Unregistered

2

Tuesday, October 30th 2007, 12:19pm

Der kleine Dampfer sieht ja klasse aus!! Weißst du von welchem Verlag das Modell ist oder ob es noch zu erwerben ist?
Gruß Christian

  • "modellschiff" is male
  • "modellschiff" started this thread

Posts: 12,158

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

3

Wednesday, October 31st 2007, 9:36am

Hallo Christian,
leider weiß ich von dem Bogen nichts mehr. Kann sein, dass die Stadt Frankfurt das Modell vorJahrzehnten mal als Werbematerial verteilte.

Mit freundlichen Grüßen

modellschiff

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks