This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Logan

Klingenquäler

• "Logan" is male
  • "Logan" started this thread

Date of registration: May 3rd 2004

• Send private message

1

Tuesday, May 4th 2004, 9:44am

Rumpfbau

Eine Frage an Bundi.

Mit welchem Material hast due den Rumpf deiner "REGULUS" aufgeschäumt. Ist das Montageschaum aus dem Baumarkt.
Ich habe Angst, das der Schaum beim ausdehnen den gesamten Rumpf verzieht. Oder muss das Spantengerüst dann aus Sperrholz sein (ich nehme dafür 2mm Karton)?

Dein Modell ist fantastisch!! =D>

Logan

Klingenquäler

• "Logan" is male
  • "Logan" started this thread

Date of registration: May 3rd 2004

• Send private message

2

Tuesday, May 4th 2004, 10:09am

Hallo Eisbär,

danke für den Link, habe ich gestern schon gesehen.

Ich plane beim Bau meiner Albatun so wie bundi zu verfahren. Ich überlege aber noch ob ich das mit einer Hartschaumplatte mache, die ich dann mühsam Stück für Stück einpassen und schleifen muss, oder mit der Schaummethode.

Gruss

Udo

Scorpio

Unregistered

3

Tuesday, May 4th 2004, 11:48am

@ Logan
:polish:
Czesc Bundy ,
mam do Ciebie pytanie ,
jakim materialem wypelniles kadlub twojego "Regulusa"
Jest to pianka montazowa ze sklepu budowlanego ?
Boje sie ze pianka rozepchnie wregi i pokrzywi caly kadlub!.
Albo musi byc szkielet z desczek drewnianych zrobiony ( ja chce uzyc Kartonu o grubosci 2mm) ?

Twoj Model jest Fantastyczny

pozdrawiam
Logan

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks