This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Martin Sänger

Konstrukteur - Amateur

• "Martin Sänger" is male
  • "Martin Sänger" started this thread

Date of registration: May 5th 2004

• Send private message

1

Wednesday, June 1st 2005, 7:36pm

PK Graphica - Scania 124L 1:32

Hallo Leute,

da ich vor einiger Zeit auf diesen Verlag hingewiesen habe, stelle ich mal den Bogen vor. Von "frisch ausgepackt" kann zwar keine Rede mehr sein, denn er liegt (wie viele andere auch) schon länger auf Halde.
Martin Sänger has attached the following image:
  • Scania.jpg

Martin Sänger

Konstrukteur - Amateur

• Send private message

2

Wednesday, June 1st 2005, 7:40pm

Die Bauanleitung besteht aus einer übersichtlichen Skizze und tschechischen Texterklärungen.
  • Scania2.jpg

Martin Sänger

Konstrukteur - Amateur

• Send private message

3

Wednesday, June 1st 2005, 7:45pm

Die ca. 130 Bauteile verteilen sich auf 4 sauber gedruckte A4-Seiten. Auffallend ist nur der geringe Abstand der Bauteile zueinander, das macht das Ausschneiden etwas schwieriger. Das Model kommt leider ohne Inneneinrichtung, macht dies meiner Meinung aber mit einer sehr gelungenen Gesamterscheinung wett.
  • Scania1.jpg

This post has been edited 1 times, last edit by "Martin Sänger" (Mar 24th 2006, 12:16pm)

Martin Sänger

Konstrukteur - Amateur

• Send private message

4

Wednesday, June 1st 2005, 7:48pm

Ich habe noch kein Modell des Verlages gebaut, aber abschließend würde ich dem Modell einen mittleren Schwierigkeitsgrad zusprechen.

Gruß
Kohlen Sänger
  • Scania3.jpg

This post has been edited 1 times, last edit by "Martin Sänger" (Mar 24th 2006, 12:19pm)

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks