This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "René Blank" started this thread

Posts: 5,118

Date of registration: Dec 17th 2012

Occupation: hab ich

  • Send private message

1

Tuesday, September 29th 2009, 1:25am

Paper Shipwright, Thames Tug - Themse-Schlepper, 1:250

Hallo klebende Gemeinde,

hier mein Ergebnis des Bogen von David Hathaway.

Bogen-Vorstellung: Paper Shipwright, Themse-Schlepper "King Tut" und "Samson", 1:250
Baubericht: Paper Shipwright, Thames Tug - Themse-Schlepper, 1:250
René Blank has attached the following images:
  • DSC_7485_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7486_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7487_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7488_bearbeitet-1.jpg


Kartonbau.de ... Mein Forum

  • "René Blank" started this thread

Posts: 5,118

Date of registration: Dec 17th 2012

Occupation: hab ich

  • Send private message

2

Tuesday, September 29th 2009, 1:26am

Und noch ein paar Ansichten.


Schöne Grüsse


René Blank
René Blank has attached the following images:
  • DSC_7489_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7490_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7491_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7492_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_7493_bearbeitet-1.jpg


Kartonbau.de ... Mein Forum

bond25

Intermediate

  • "bond25" is male

Posts: 425

Date of registration: Jul 9th 2004

Occupation: Ingenieur

  • Send private message

3

Tuesday, September 29th 2009, 11:19am

Hallo Rene,
erst durch Deinen Baubericht bin ich so richtig auf dieses Modell aufmerksam geworden. Für so manches meiner Vorhaben wäre dieses Modell eine echte Bereicherung.
Ein wenig erstaunt war ich darüber, wie klein dieser Schlepper doch ist. Beim Bau mit meinen Wurstfingern sicherlich eine echte Herausforderung.
Dein Baubericht und Dein Ergebnis animieren mich sehr zum Kauf dieses Bogens.
Eine Frage zu den im Bausatz enthaltenen Leichtern habe ich noch. Auf den Fotos auf Davids Seiten scheinen die Leichter eine grünliche Farbe zu haben. Bei Deiner Bausatzvorstellung sehen sie eher dunkelgrau aus. Wie ist es tatsächlich?
Gruß und Glückauf,
Lutz


temporäre Bastel-Auszeit!

a famous philosopher once said: "I´ll be back"

  • "René Blank" started this thread

Posts: 5,118

Date of registration: Dec 17th 2012

Occupation: hab ich

  • Send private message

4

Tuesday, September 29th 2009, 12:43pm

Hallo Lutz,

die Leichter sind beim mir vorliegenden Bogen dunkelgrau. Auch die Schlepper sind dunkler als auf Davids Seiten. Ich nehme mal an, dass die Modelle auf Davids Seiten Probebauten sind, die farblich abweichen.

Ich kann Dir den Bogen nur ans Herzen legen, der lässt sich wunderbar bauen. Auch mit etwas dickeren Fingern. ;) Meine sind ja auch nicht die schlankesten.

Schöne Grüsse


René


Kartonbau.de ... Mein Forum

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks