This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Georgius

Intermediate

  • "Georgius" is male
  • "Georgius" started this thread

Posts: 142

Date of registration: Dec 10th 2007

  • Send private message

1

Thursday, August 20th 2009, 3:21pm

Palast der Republik (DDR)

Liebe Mitkleber ,

vielleicht braucht noch jemand den P(B)alast der Republik, besonders da es das Gebäude nicht mehr gibt.

http://www.berlinerluft.org/download.html

Interessant ist auf das elektronische Daumenkino wie sich der Palast der Republik ins jetzt wiedererstehende Stadtschloss verwandelt.

http://www.berlinerluft.org/mproduct.html

Georgius
Georgius has attached the following images:
  • palast.jpg
  • DSP-ICON.gif

This post has been edited 1 times, last edit by "Georgius" (Aug 20th 2009, 3:34pm)


FZR_Michi

Trainee

  • "FZR_Michi" is male

Posts: 12

Date of registration: Jul 15th 2009

  • Send private message

2

Thursday, August 20th 2009, 4:29pm

RE: Palast der Republik (DDR)

Quoted

Original von Georgius
vielleicht braucht noch jemand den P(B)alast der Republik,


Ich werd mich mal um das gute Stück kümmern, aber erst wenn ich mit dem Original Suppenwürfel von Maggi in 5:1 und dem Unterlegkeil der Tür zur Kapitänskajüte der "Lützow" fertig bin.

Aber ernsthaft, wer stellt sich denn sowas ins Regal ohne eine gewisse romantische Ostalgieverklärung, frage ich mich. Ist doch rein baulich keine Herausforderung, wenn man nicht gerade mit transparenten Teilen arbeiten möchte.

Gruß
Michael

  • "modellschiff" is male

Posts: 12,159

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

3

Thursday, August 20th 2009, 5:30pm

RE: Palast der Republik (DDR)

Dafür sind die anderen noch erwähnten Gebäude etwas ansprechender, die aus dem anderen Link. Es ist
schade, dass z. B. viele Gebäude aus Potsdam nicht in den gängigen Maßstäben als Modelle gibt.
Da hatt doch der mdk Vorbilder in Hülle und Fülle.

Mit freundlichen Grüßen

modellschiff

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks