This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

HolSchu

Master

  • "HolSchu" is male
  • "HolSchu" started this thread

Posts: 951

Date of registration: Oct 20th 2010

Occupation: Rentner

  • Send private message

1

Sunday, October 21st 2012, 7:41pm

Pakefield Lighthouse, 1:250, freedownload, Paper Shipwright

Moin aus Hamburg,

für zwischendurch habe ich mir diesen Bogen von "Paper Shipwright" heruntergeladen. Ich hatte mit einem Leuchtturm gerechnet, es waren aber zwei. Einmal der Urzustand von 1832 (linker Turm) und einmal der Turm nach dem Umbau im Jahre 2010 (rechter Turm). Da ich sowieso das erste Mal mit bedruckter Overheadfolie für die Geländer arbeiten wollte, war das eine hervorragende Übung. Das Ergebnis war für mich zufriedenstellend (beim ersten Turm musste ich noch etwas schummeln, deswegen zeige ich sie auch nicht direkt von hinten).

Gruß
Holger

PS: An dieser Stelle noch einmal ein Dankeschön an alle, die mir den Tipp mit der Overheadfolie gegeben haben (ich kannte sie bisher nur für Laserdrucker)!
HolSchu has attached the following images:
  • Pakefield_001_v.jpg
  • Pakefield_002_v.jpg
  • Pakefield_003_v.jpg
  • Pakefield_004_v.jpg
Holger
Ich schneide, ich falte, ich klebe,
werd's tun, so lange ich lebe!!!
Holger Schulz (1946 - ???)

This post has been edited 1 times, last edit by "HolSchu" (Oct 22nd 2012, 2:45pm)


Jim Knopf

Trainee

Posts: 4

Date of registration: Jul 21st 2012

  • Send private message

2

Sunday, October 21st 2012, 7:53pm

Viel Spaß mit der Overheadfolie ich benutze sie ständig für Fenster in Fabrikgebäuden.
Jim Knopf
Christian Wucher

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks