This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Jan Hascher

Moderator - DerTranslator

  • "Jan Hascher" is male
  • "Jan Hascher" started this thread

Posts: 6,046

Date of registration: Sep 23rd 2004

Occupation: Filtrierer

  • Send private message

1

Wednesday, August 17th 2005, 8:47pm

Meta Model, XB-70 Valkyrie, 1:96

Hallo Leute,
ich konnte es mal wieder nicht lassen. Bin in Bremen mal wieder im Shop gewesen und habe ein Modell aus meinen Anfängen gefunden:
Die XB-70 Valkyrie
Der Bogen ist ein Entwurf von 1980! Einfach gehalten mit wenigen Teilen. Wird dann aber ein optischer Leckerbissen.
Jan Hascher has attached the following image:
  • DSC01082.jpg
Jeder, der einen Post mit "Ich habe zwar keine Ahnung, aber..." beginnt, möge bitte den Absenden-Button ignorieren.

Jan Hascher

Moderator - DerTranslator

  • "Jan Hascher" is male
  • "Jan Hascher" started this thread

Posts: 6,046

Date of registration: Sep 23rd 2004

Occupation: Filtrierer

  • Send private message

2

Wednesday, August 17th 2005, 8:51pm

Zum Bau brauchts dann noch ein paar Zahnstocher und etwas dicke Pappe. Maßstab 1:96 gibt dann bei einer Länge des Originals von 194 Fuss ein stattliches Modell. 6 Seiten Bauteile auf DIN A3 gedruckt auf glänzend weißem Karton.
Jan Hascher has attached the following image:
  • DSC01084.jpg
Jeder, der einen Post mit "Ich habe zwar keine Ahnung, aber..." beginnt, möge bitte den Absenden-Button ignorieren.

Jan Hascher

Moderator - DerTranslator

  • "Jan Hascher" is male
  • "Jan Hascher" started this thread

Posts: 6,046

Date of registration: Sep 23rd 2004

Occupation: Filtrierer

  • Send private message

3

Wednesday, August 17th 2005, 8:54pm

Das Heft enthält auf der Innenseite des Umschlags noch einen recht ausführlichen Abriss über die Geschichte des Originals. Die Bauanleitung ist sehr ausführlich mit Text und Bildern auf weiteren 4 Seiten verteilt.

Der Bogen ist für meine Nostalgik-Sammlung und wird nicht gebaut.

Gruß
Jan
Jan Hascher has attached the following image:
  • DSC01083.jpg
Jeder, der einen Post mit "Ich habe zwar keine Ahnung, aber..." beginnt, möge bitte den Absenden-Button ignorieren.

NOBI

Intermediate

  • "NOBI" is male

Posts: 256

Date of registration: Dec 21st 2004

  • Send private message

4

Thursday, August 18th 2005, 4:41am

Are you going to assemble? that will be a cool model :) but why 1/96 scale...unusual scale :P

Wirst du es bauen? Das wäre ein cooles Modell. Aber warum 1/96? Ungewöhnlicher Maßstab.
Best Regards
Nobi

"If the model turns into a failure -- immediately tell everyone it's a prototype"

Visit Thaipaperwork at
http://thaipaperwork.wix.com/onlinestore

Jan Hascher

Moderator - DerTranslator

  • "Jan Hascher" is male
  • "Jan Hascher" started this thread

Posts: 6,046

Date of registration: Sep 23rd 2004

Occupation: Filtrierer

  • Send private message

5

Thursday, August 18th 2005, 8:15am

Hi Nobi,
I don't think I'm going to assemble it. The kit is from 1980 and I like to keep it. Maybe a scan sometimes...but you know, so many projects. I think they just picked a scale that gives a model of reasonable size. In 1:33 it would be 1,7m long.

Regards
Jan

Hallo Nobi,
ich glaube ich werde es nicht bauen. Der Bogen ist von 1980 und ich würde in gerne behalten. Vielleicht irgendwann mal einen Scan...aber du kennst das ja, zu viele Projekte. Ich glaube, man hat damals einfach einen Maßstab gewählt, der ein Modell vernünftiger Größe ergibt. In 1:33 wäre der Flieger ca. 1,7m lang.

Gruß
Jan
Jeder, der einen Post mit "Ich habe zwar keine Ahnung, aber..." beginnt, möge bitte den Absenden-Button ignorieren.

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks