This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

rpier12

Intermediate

  • "rpier12" is male
  • "rpier12" started this thread

Posts: 219

Date of registration: Nov 25th 2012

Occupation: Beamter

  • Send private message

1

Wednesday, November 20th 2013, 9:03pm

Langzeitbau " Fiktiver Werfthafen in 1:250 "

Hallo Kartonfreunde :)

Jetzt werd ich mich mal an eine Modell wagen wo ich nicht weiß wie lange es dauern wird und ob es mir gelingt da doch ein Paar sachen selbst zu bauen sind.

Es wird auf einer Fläche von 100cm x60cm entstehen.

Hier nun das erste Modell dazu denn ich für denn Bau brauche .

Es ist der Schwimmkran Goliaht von MDK

Gruß von der Ostsee Rene :)
rpier12 has attached the following images:
  • CIMG0309.JPG
  • CIMG0310.JPG
  • CIMG0311.JPG
  • CIMG0312.JPG
  • CIMG0313.JPG
  • CIMG0314.JPG

Ehemaliges Mitglied P_H

Unregistered

2

Thursday, November 21st 2013, 7:55am

Hey Rene

Als Diorama-Fan freue ich mich ganz besonders über ein solches Projekt. Was gedenkst Du für Elemente (Molen, Gebäude, Schiffe) dazu zu bauen?

Viel Spass
Peter

  • "Jürgen.W" is male

Posts: 1,137

Date of registration: Nov 22nd 2008

Occupation: Rentier

  • Send private message

3

Thursday, November 21st 2013, 3:35pm

Na, denn man tau!

Ich werde zusehen.

Gruß Jürgen
Meine Modelle könnt Ihr hier sehen

Hochseeschlepper WEGA, mein zweites Hobby, macht mal KLICK

  • "Gustav" is male

Posts: 2,516

Date of registration: Jun 16th 2011

Occupation: Ruheständler

  • Send private message

4

Friday, November 22nd 2013, 10:56am

Moin Rene,

ich wünsche Dir viel Erfolg und viel Spaß dabei!

Gruß Gustav
Auch kleine Dinge können Freude bereiten.

rpier12

Intermediate

  • "rpier12" is male
  • "rpier12" started this thread

Posts: 219

Date of registration: Nov 25th 2012

Occupation: Beamter

  • Send private message

5

Sunday, December 15th 2013, 2:41pm

So es ging weiter im Hafen die Kaianlage wurde gebaut und die ersten Container mit Werkzeugen für den Kranbau sind auch eingetroffen.

Hier nun ein Paar Bilder weiter gehen wird es mit den Kränen.

Gruß von der Ostsee Rene :)
rpier12 has attached the following images:
  • CIMG0388.JPG
  • CIMG0389.JPG
  • CIMG0390.JPG
  • CIMG0391.JPG
  • CIMG0392.JPG

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks