This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Teja Wyludda

Intermediate

  • "Teja Wyludda" is male
  • "Teja Wyludda" started this thread

Posts: 179

Date of registration: Dec 30th 2009

Occupation: Schüler

  • Send private message

1

Friday, April 1st 2011, 7:35pm

Friseursalon???

Hallo Zusammen

ich wollte mal fragen ob es eigentlich einen friseursalon aus papier gibt?.
Weil mein friseur im sommer aufhört weil er ist schon 70 und will jetzt auch noch ein bisschen von seiner rente haben.Aber falls ihr einen salon findet sagt ihr mir denn bitte bescheid.

Gruß: Teja
:thumbsup:28. Internationale Kartonmodellbautreffen in Bremerhaven 2016 :thumbsup:

  • "MAG Gumhold" is male

Posts: 32

Date of registration: Jun 19th 2010

Occupation: User Experience Designer

  • Send private message

2

Friday, April 1st 2011, 10:06pm

Hast Du mal ein Foto?

Hallo Teja,


nein, ich kenne auch kein fertiges Modell*, aber hast Du ein Foto von dem Salon, in den Du gehst? Wäre ja sicher nett, wenn der Mensch SEINEN Salon bekommt...


Grüßle,


Martin


* Ok, ich kenne eines, aber das ist ein BAUD-Bogen und wohl nicht mehr zu bekommen: http://www.swissmodellbogen.ch/index.php…product=P000994
Meine kostenlosen Modelle - http://www.gumhold.com/paper_free/index.html

This post has been edited 1 times, last edit by "MAG Gumhold" (Apr 1st 2011, 10:13pm)


günter

Professional

  • "günter" is male

Posts: 1,468

Date of registration: Sep 16th 2004

Occupation: Lehrer

  • Send private message

3

Friday, April 1st 2011, 11:20pm

Hallo Teja,
schau mal hier: http://paperm.jp/craft/dollhouse/hairsalon/index.html .
Ist allerdings japanisch!

Günter
---------------------------------------------------------------------
Gruß

Günter

This post has been edited 1 times, last edit by "günter" (Apr 1st 2011, 11:21pm)


woody

Master

  • "woody" is male

Posts: 2,577

Date of registration: May 20th 2004

Occupation: Dipl.-Informatiker

  • Send private message

4

Saturday, April 2nd 2011, 7:48am

Hallo Teja,

wenn das Gebäude des Friseursalons nicht zu kompliziert ist und Du gute Fotos hast, dann ist sowas doch relativ schnell konstruiert.

Servus, Woody

Teja Wyludda

Intermediate

  • "Teja Wyludda" is male
  • "Teja Wyludda" started this thread

Posts: 179

Date of registration: Dec 30th 2009

Occupation: Schüler

  • Send private message

5

Saturday, April 2nd 2011, 6:35pm

Hallo günter, Hallo wooby
Günter genau das was du gefunden hast ist wirklich perfekt. Aber deine idee woody ist natürlich auch nicht schlecht aber das soll als überraschung sein und ich glaube wenn ich mit einer kammera durch sein laden laufe und alles fotografire könnte er ja was merken.

Gruß: Teja
:thumbsup:28. Internationale Kartonmodellbautreffen in Bremerhaven 2016 :thumbsup:

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks