This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "Joachim Frerichs" is male
  • "Joachim Frerichs" started this thread

Posts: 5,281

Date of registration: Jan 23rd 2005

Occupation: Kfz-Sachverständiger

  • Send private message

1

Sunday, June 23rd 2013, 12:22pm

Eine kleine Freude in grau

Ahoi Freunde,

wie sagte Günter Strack noch immer in der Werbung:
"Man gönnt sich ja sonst nichts".

In diesem Sinne habe ich mir eine kleine Freude in grau gemacht: Die Grundausstattung für Modellbauer der "Grauen Flotte".
Mit diesen Stiften ist die Kantenfärbung weiterer zahlreicher Marineschiffe sichergestellt :D

Schönen Sonntag.

Gruß
Jo
Joachim Frerichs has attached the following image:
  • Aquarellstifte.jpg
Meine bisher gebauten Modelle sind hier abgelichtet :)

  • "Jochen Haut" is male

Posts: 6,908

Date of registration: Sep 7th 2005

Occupation: Pensionär

  • Send private message

2

Sunday, June 23rd 2013, 1:50pm

Moin Jo,
gibt es die auch in 1:250? :D
Gruß
Jochen

  • "Joachim Frerichs" is male
  • "Joachim Frerichs" started this thread

Posts: 5,281

Date of registration: Jan 23rd 2005

Occupation: Kfz-Sachverständiger

  • Send private message

3

Sunday, June 23rd 2013, 5:22pm

Ahoi Jochen,

ne, das weiss ich lieder nicht, muss mal beim Hersteller nachfragen :D

Übrigens:
Meine Stifte haben mindestens die doppelte Lebensdauer, noch ein Vorteil der 1:500er Fraktion :P


Gruß
Jo
Meine bisher gebauten Modelle sind hier abgelichtet :)

Papierknautscher

Professional

  • "Papierknautscher" is male

Posts: 139

Date of registration: Feb 12th 2008

Occupation: Rentner

  • Send private message

4

Sunday, June 23rd 2013, 8:51pm

Hallo Jo,

danke für den Tip. Gute, vor allen Dingen unterschiedliche graue, Stifte stehen bei mir immer auf der Suchliste.
Schönen Abend und einen guten Start in die Woche.

Helmut
Papierknautscher

  • "Hans-Joachim Möllenberg" is male

Posts: 3,705

Date of registration: Nov 4th 2007

Occupation: Marineoffizier a.D.

  • Send private message

5

Sunday, June 23rd 2013, 9:30pm

Moin Jo,

ich wußte es doch: Nachts sind eben doch nicht alle Mäuse gleich grau.....und die Kriegsschiffe auch nicht :D ! Guter Tip!

Gruß
HaJo

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks