This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Monday, May 18th 2015, 2:49pm

Dornier Do X von Schreiber

Wir haben letztes Jahr im Frühjahr mit unseren in Süddeutschland wohnenden Enkelkindern das Dornier-Museum in Friedrichshafen besucht.
Dort sahen wir ein Modell der DoX und es gab auch den Schreiber-Bogen 1:100 zu erwerben.
Nun nach einem Jahr habe ich mich daran gemacht und das Ergebnis zeige ich euch hier.
mk310149 has attached the following images:
  • 03 - Dornier 23. März 2014.m2ts_snapshot_01.21_[2015.05.18_14.44.29].jpg
  • DSCF2190.JPG
  • DSCF2191.JPG
  • DSCF2192.JPG
  • DSCF2193.JPG
Gruß Michael


Alles klebt gut! :cool:

Wolfgang Pesek

Moderator - Luftfahrt

  • "Wolfgang Pesek" is male

Posts: 3,877

Date of registration: Oct 6th 2006

Occupation: EDV-Fuzzi

  • Send private message

2

Monday, May 18th 2015, 2:54pm

Gefällt mir! Die wuchtige Form des Rumpfes kommt gut zur Geltung - ich fürchte nur das Henryk wieder die Propeller bemängeln wird. ^^
Ich hoffe deine Enkel werden das Modell in Ehren halten.

lg,
Wolfgang

3

Monday, May 18th 2015, 3:12pm

Hallo Michael,

die Form der Dornier X kommt gut rüber.
Glückwunsch zu diesem Modell.

Grüße

Alfred

  • "Henryk" is male

Posts: 3,748

Date of registration: Sep 28th 2008

Occupation: Arzt

  • Send private message

4

Monday, May 18th 2015, 4:11pm

Hallo Michael,
ein super Ergebnis, auch wenn die Propeller keine Verwindung aufweisen... :)
Gratulationen! :thumbsup:
Herzlichste Grüße
Henryk

Alle meine Flugzeugmodelle

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks