This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

  • "Harald Steinhage" is male
  • "Harald Steinhage" started this thread

Posts: 1,054

Date of registration: Oct 2nd 2005

Occupation: Rentner

  • Send private message

1

Monday, December 2nd 2013, 11:10am

Doppelschraubendampfer Prinz Adalbert

hallo,
hat ein wenig gedauert , aber jetz ist er fertg. Der Doppelschraubendampfer Prinz Adalbert . Hatte mir den Bogen beim Besuch des DSM im Urlaub mitgebracht.
Ein kleiner Dampfer, der mit seinen Schwesterschiffen in de Ostsee sein Geld verdiente. Zwischenzeitlich auch als Hilfsminenleger von der Kaiserlichen Marine eingesetzt. ( Den hätte ich ja viel lieber gebaut )
Der Bau, ohne Probleme, hat nur schleppend vollendet werden könne. Die Reeling kam und kam nicht. Und dann der Umzug, der kam dann aber.
Jetzt wieder die leidige Frage wat nu ?

Gruß
Harald Steinhage
Harald Steinhage has attached the following images:
  • 001.JPG
  • 011.JPG
  • 012.JPG
  • 009.JPG
  • 013.JPG

  • "modellschiff" is male

Posts: 12,155

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

2

Monday, December 2nd 2013, 5:05pm

Hallo Harald,
auch kleine Modell machen was her. Dieser Dampfer erfordert praktisch eine Bordkapelle, die schmissige Musike zur Freude der Sommerfrischler bläst.
Viele Grüße
Ulrich

Papierknautscher

Professional

  • "Papierknautscher" is male

Posts: 139

Date of registration: Feb 12th 2008

Occupation: Rentner

  • Send private message

3

Monday, December 2nd 2013, 5:39pm

Hallo Harald,

schönes Modell!!! Ist doch immer wieder erstaunlich, wie so eine Lasercutreling ein Modell optisch noch schöner macht.

Schönen Abend

Helmut
Papierknautscher

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks