This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Bob43

Trainee

• "Bob43" is male
  • "Bob43" started this thread

Date of registration: May 4th 2007

Occupation: Mineraloge/Chemiker d. Minenindustrie

• Send private message

1

Saturday, January 19th 2008, 5:04pm

Die "Tante Ju" JU-52 ist da!

Junkers Ju 52 ("Tante Ju" - "Iron Annie") 1:72
Ich habe den nicht-militärische Version gewählt, da die Geschichte dieses Flugzeugs nicht besonders nobel ist - Zivilbombardierung in Guernica, Kreta, Holland - eigentlich ist es nicht der Schuld der Flugzeug, aber trotzdem. Wieder aus meiner Site www.geocities.com/freecardaviation .

indycol

Intermediate

• "indycol" is male

Date of registration: Aug 4th 2005

Occupation: Dipl.Ing.

• Send private message

2

Tuesday, January 22nd 2008, 7:54pm

Hallo Bob,

sehr schön, dass Du die Tante-JU designed hast, sie ist Legende.
Eine Militärmaschine wär mir schon lieber gewesen, weiss-grün wie im Winter und dann mit Rotes Kreuz, dann waren die auch Hilfsengel...
aber die Schweizer Version ist auch sehr schön :]

BTW: eine B-29 darfst Du dann nie designen, wenn Du nach den "Taten" der Maschinen gehst

Danke

Edi

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks