This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Steppan

Trainee

• "Steppan" started this thread

Date of registration: Mar 8th 2007

• Send private message

1

Thursday, March 8th 2007, 10:44pm

Dammtorbahnhof

Hallo,

ich bin auf der Suche nach einem Plan des Hamburger Dammtorbahnhofs im Maßstab 1:87, ähnlich dem hier schon vorgestellten Berliner Anhalterbahnhof. Hat jemand schon von einem solchen Modell gehört oder weiss, wo man maßstabgerechte Pläne des Bahnhofs in 1:87 beziehen kann?

-Bernhard

WinRail

Intermediate

• "WinRail" is male

Date of registration: Mar 12th 2005

• Send private message

2

Friday, March 9th 2007, 11:45am

RE: Dammtorbahnhof

Hallo Steppan,

wo man Pläne bekommt, weiß ich nicht, aber bei Trix gibt's einen Bausatz in H0.

Viele Grüße
Gunnar
Rettet den Offsetdruck! Ich kaufe nur Originale und baue nur Originale! Piraten töten unser Hobby!

In Bau: Hafenfähren (HMV)
In Dienst gestellt: Köhlbrandfähre (WHV)

Steppan

Trainee

• "Steppan" started this thread

Date of registration: Mar 8th 2007

• Send private message

3

Saturday, March 10th 2007, 12:24am

RE: Dammtorbahnhof

Hallo Gunnar,

der Trix-Bausatz ist nicht mehr erhältlich und wird zu absurden Preisen bei eBay gehandelt. Daher meine Frage ...

Grüße,
Bernhard

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks