This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

zec

Professional

  • "zec" is male
  • "zec" started this thread

Posts: 1,570

Date of registration: Oct 22nd 2006

  • Send private message

1

Saturday, January 13th 2007, 9:58pm

Card Plan (free download): Polikarpov I-16, leicht modifiziert

Heute hab ich dann noch flugs den Ständer gebaut und dann gings auch schon los mit der Photo-Session :D .
zec has attached the following images:
  • Rata_fertig08.jpg
  • Rata_fertig09.jpg
  • Rata_fertig10.jpg
  • Rata_fertig14.jpg
  • Rata_fertig06.jpg
LG
Michael

This post has been edited 1 times, last edit by "zec" (Jan 13th 2007, 10:07pm)


zec

Professional

  • "zec" is male
  • "zec" started this thread

Posts: 1,570

Date of registration: Oct 22nd 2006

  • Send private message

2

Saturday, January 13th 2007, 10:02pm

Noch mehr Detailphotos vom Cockpit, der Front, dem komischen Röhrchen (weiß einer von euch was das ist?) und ein Blick des Piloten aus dem Cockpit während eines Luftkampfes - zwar mit einem Doppeldecker aus dem 1. Weltkrieg aber so genau wollen wir ja nicht sein ;) .
zec has attached the following images:
  • Rata_fertig04.jpg
  • Rata_fertig05.jpg
  • Rata_fertig07.jpg
  • Rata_fertig03.jpg
  • Rata_fertig02.jpg
LG
Michael

zec

Professional

  • "zec" is male
  • "zec" started this thread

Posts: 1,570

Date of registration: Oct 22nd 2006

  • Send private message

3

Saturday, January 13th 2007, 10:06pm

Und zu guter letzt noch drei "Action-Photos" mit laufendem Propeller :D . Das Teil dreht sich übrigens echt wenn man es anbläst oder aber mit dem Föhn drauf hält :yahoo: .
zec has attached the following images:
  • Rata_fertig13.jpg
  • Rata_fertig12.jpg
  • Rata_fertig11.jpg
LG
Michael

  • "Hans Gerd Schöneberger" is male
  • "Hans Gerd Schöneberger" has been banned

Posts: 2,528

Date of registration: Sep 6th 2004

Occupation: Apotheker

  • Send private message

4

Saturday, January 13th 2007, 10:14pm

Hallo Michael,

sehr schön, was du aus der Vorlage gezaubert hast!

Da sich der Propeller wohl sehr leicht dreht, lassen sich sehr echt wirkende "Action Fotos" machen. Du braucht nur einen nicht so massiven Ständer und ein Hintergrundposter; Kalender, Foto, Buch etc. Nach der Aufnahme den Ständer wegretouchieren und fertig; probiers doch mal, das Modell bietet sich geradezu an!

Grüsse

Hans Gerd
Hans Gerd Schöneberger verstarb nach langer Erkrankung am 29.12.2010. Wir halten Hans Gerd mit seinen Beiträgen hier im Forum in lieber Erinnerung und denken mit Freude an die gemeinsam verbrachte Zeit im Forum und auf den zahlreichen Treffen.

zec

Professional

  • "zec" is male
  • "zec" started this thread

Posts: 1,570

Date of registration: Oct 22nd 2006

  • Send private message

5

Saturday, January 13th 2007, 10:36pm

Quoted

Original von Hans Gerd Schöneberger
Da sich der Propeller wohl sehr leicht dreht, lassen sich sehr echt wirkende "Action Fotos" machen. Du braucht nur einen nicht so massiven Ständer und ein Hintergrundposter; Kalender, Foto, Buch etc. Nach der Aufnahme den Ständer wegretouchieren und fertig; probiers doch mal, das Modell bietet sich geradezu an!


Hallo Gerd
Hast Recht und ich habe das heute auch bereits im Freien versucht. Leider waren die Lichtverhältnisse bereits zu dunkel. Mal schaun was morgen geht. Die Idee mit dem Poster hört sich aber auch gut an. Das werde ich ebenfalls probieren.
LG
Michael

Leif Ohlsson

Professional

Posts: 1,549

Date of registration: Dec 21st 2004

Occupation: Retired

  • Send private message

6

Saturday, January 13th 2007, 11:31pm

Very nice photos, Michael!

I am not sure about what little tube you're uncertain about, but the one on the side is a pitot tube for measuring airspeed (and altitude), and the tube behind the cockpit window is the optical gun-sight.

B est, Leif
Dankbar für die Gelegenheit auf Englisch schreiben zu dürfen, kann aber Antworten problemlos auf Deutsch lesen.

zec

Professional

  • "zec" is male
  • "zec" started this thread

Posts: 1,570

Date of registration: Oct 22nd 2006

  • Send private message

7

Saturday, January 13th 2007, 11:38pm

Quoted

Original von Leif Ohlsson
I am not sure about what little tube you're uncertain about, but the one on the side is a pitot tube for measuring airspeed (and altitude), and the tube behind the cockpit window is the optical gun-sight.


I meant the tube on the side. Thanks for the explanation. I searched like nuts for infos about this part :D .
LG
Michael

  • "Peter P." is male

Posts: 3,588

Date of registration: Feb 22nd 2006

Occupation: Garagengnomhasser

  • Send private message

8

Sunday, January 14th 2007, 12:31am

leif hat recht,das ist ein staurohr zur messung der geschwindigkeit.


Ist Rechtschreibschwäche und grenzenlose Blödheit abmahnfähig?

9

Sunday, January 14th 2007, 12:50am

Moin,moin

siehe auch hier
http://de.wikipedia.org/wiki/Pitotrohr

Gruß aus Hamburg

Norbert
Glashaus
G-91 1:200 ruht immer noch
Norberts Modellbauseite

Leif Ohlsson

Professional

Posts: 1,549

Date of registration: Dec 21st 2004

Occupation: Retired

  • Send private message

10

Sunday, January 14th 2007, 12:58am

... and it works by creating a little bit of vaccuum (air of higher speed flowing through it), sort of comparing this lower pressure with the air pressure at any altitude. This difference in pressure between two measuring points is what makes the airspeed meter change its setting.

So the airspeed meter is just another barometer, really, just like the altimeter. And for that matter the variometer, which measures rate of climb or descent.

So in all basic aircraft instrumentations there are at least three barometers, all measuring different differences of air pressure.

You should ask Jan Müller, who is a glider pilot and owner of a fine sailplane, to discuss the niceties of how these instruments work in their different ways. It is quite interesting, particularly the variometer.

L.

... or follow Norbert's link (he got in there while I was writing this; thanks for the link!)
Dankbar für die Gelegenheit auf Englisch schreiben zu dürfen, kann aber Antworten problemlos auf Deutsch lesen.

Jan Hascher

Moderator - DerTranslator

  • "Jan Hascher" is male

Posts: 6,046

Date of registration: Sep 23rd 2004

Occupation: Filtrierer

  • Send private message

11

Sunday, January 14th 2007, 2:00pm

Leif,
you are absolutely right. This form is called a Venturi-tube. The air passing the tube created a suction which is measured by an instrument. Nowadays it is not used anymore for airspeed measurement but sometimes to create lower pressure -> suction to drive the gyroscopes of the artificial horizon, the turn indicator and the gyro compass.
More common for airspeed measrurement is the Pitot-tube, basically a simple tube pointing forwards measuring the increased pressure (this leads to some problems at high airspeeds because air under pressure gets hot and therefore the instrument needs to be temperature calibrated).
And this is the short version :D

Cheers
Jan
Jeder, der einen Post mit "Ich habe zwar keine Ahnung, aber..." beginnt, möge bitte den Absenden-Button ignorieren.

Leif Ohlsson

Professional

Posts: 1,549

Date of registration: Dec 21st 2004

Occupation: Retired

  • Send private message

12

Sunday, January 14th 2007, 3:32pm

So now I know the difference between a venturi, and a pitot tube - after all these years, many thanks! - L.
Dankbar für die Gelegenheit auf Englisch schreiben zu dürfen, kann aber Antworten problemlos auf Deutsch lesen.

zec

Professional

  • "zec" is male
  • "zec" started this thread

Posts: 1,570

Date of registration: Oct 22nd 2006

  • Send private message

13

Sunday, January 14th 2007, 11:24pm

Danke Leute, jetzt habe ich diesbezüglich auch den Durchblick.
LG
Michael

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks