This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Rudolf

Professional

• "Rudolf" is male
  • "Rudolf" started this thread

Date of registration: Oct 31st 2005

• Send private message

1

Wednesday, September 28th 2011, 9:01pm

Baustufenbilder BR 106 mikrobahn 1:250

Hallo Kartonbauer

Da ich mich bereit erklärt habe die BR 106 der mikrobahn zu bauen und vorzustellen, hier nun ein Baubericht in Bildform.
Bild 1 zeigt den Bausatz. Wer sich entschließt die Räder und die Kuppelstange aufzudoppeln muß leider das rückwärtige Bild zerschneiden. Ich finde diesen Umstand sehr schade, da ich gerne zum Modell ein Bild des Originals zeige. Falls möglich fände ich eine Umsortierung der Baugruppen auf dem Bogen sehr schön. Bild 2 zeigt das fertige Fahrgestell. Auf Bild 3 ist der Rahmen der Lok zu sehen (Baugruppe 2). Bild 4 zeigt nun die beiden Baugruppen vereint. Das Fahrerhaus auf Bild 5 ist der erste Teil der 3 Baugruppe.

Gruß Rudolf
Rudolf has attached the following images:
  • Bild 01.jpg
  • Bild 01a.jpg
  • Bild 02.jpg
  • Bild 03.jpg
  • Bild 04.jpg
  • Bild 05.jpg

Rudolf

Professional

• "Rudolf" is male

• Send private message

2

Thursday, September 29th 2011, 5:03pm

Auf Bild 06 ist die angebrachte Hilfsaggregatehaube zu sehen, die hintere Haube. Bild 07 zeigt die angebaute Motorhaube. Nach Anbringung der Schalldämpferverkleidung und des Lokdaches ist das Modell fertiggestellt. Bilder 08 - 10.
Fazit: Ein schönes Modell, gut zu Bauen, schön Anzusehen!

Einen herzlichen Dank an den pappenbauer Jürgen

In freudiger Erwartung auf weitere mikrobahn-Modelle

Gruß

Rudolf
Rudolf has attached the following images:
  • Bild 06.jpg
  • Bild 07.jpg
  • Bild 08.jpg
  • Bild 09.jpg
  • Bild 10.jpg

Hi-Torque

Professional

• "Hi-Torque" is male

Date of registration: Apr 6th 2010

Occupation: Project Manager

• Send private message

3

Thursday, September 29th 2011, 5:07pm

Hello Rudolf,

Most excellent work! Thank you for sharing. Could you please provide contact information for the Author/Publisher?

Kind Regards,

Cris

Rudolf

Professional

• "Rudolf" is male

• Send private message

4

Thursday, September 29th 2011, 7:24pm

Hello Cris

The Author and Publisher from this model is "Pappenbauer" from this forum. You can talk with him by a PN in this forum.

Kind regards,

Rudolf

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests