This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Thursday, September 1st 2011, 7:11pm

Aviatik Berg D I, Modele Kartonowego, 1:33

Servus zusammen,

bei mir war der Postbote und hat ein paar schöne Sachen dagelassen. Ich stelle euch nur die Modelle vor, die noch nicht hier sind.

Den Anfang macht das k.u.k. Flugzeug Aviatik Berg D I. Der Bogen besteht aus zwei Flugzeugen. Beide in verschiedenen Farben. Man kann sie also zweimal bauen.
Der Druck ist gut und sauber, sowie die Linienführung auch. Einige Teile sehen mir ein wenig blass aus, das Radgestänge z. B. . Das Modell ist sehr einfach gehalten und für Verbesserungen offen. Leider gibt es kein richtiges Spantengerüst, es ist eher in Richtung Geli. Die Wölbung der Tragflächen wird schwierig darzustellen.
Ansonsten bin ich sehr zufrieden mit dem Bogen. Vor allem war ich über das "doppelte Lottchen" erfreut.

Gruss Andy
nasymon has attached the following images:
  • Aviatik Berg D I 001_kartonbau.jpg
  • Aviatik Berg D I 002_kartonbau.jpg
  • Aviatik Berg D I 004_kartonbau.jpg

This post has been edited 2 times, last edit by "nasymon" (Feb 17th 2012, 7:46pm)

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks