This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

• "René Blank" started this thread

Date of registration: Dec 17th 2012

Occupation: hab ich

• Send private message

1

Sunday, January 13th 2008, 10:49pm

Answer, Macchi MC.200 Saetta, 1:50

Hallo Kollegen,

in den letzten Tagen sind bei mir ein paar kleine Bögen eingetrudelt. Ich habe nänmlich mal etwas im polnischen 1:50er Segment der Flieger gewildert. ;)

Dabei auch wieder das eine oder andere "ungewöhnliche" Flugzeug. Zum Teil was den Flugzeugtyp angeht und zum Teil wegen der Lackierung.

Als erstes möchte ich Euch den Bogen der Macchi MC.200 Seatta vorstellen. Einem italienischen Jäger, der im zweiten Weltkrieg eingesetzt wurde.

Das Modell ist im Verlag Answer unter dem Label "Kartonowy Swiat" erschienen. Für den Bau fehlt eine Bauanleitung und es müssen 3 Schemenzeichnungen genügen.

Technische daten des Modells:
Verlag: Kartonowy Swiat (Answer)
Maßstab: 1:50
Teile: 85
Bogen: 2
Format: 175 x 250 mm
GMI: 2
René Blank has attached the following images:
  • DSC_4597_bearbeitet-1.jpg
  • DSC_4599_bearbeitet-1.jpg

Kartonbau.de ... Mein Forum

• "René Blank" started this thread

Date of registration: Dec 17th 2012

Occupation: hab ich

• Send private message

2

Sunday, January 13th 2008, 10:51pm

Der Bogen ist für den Maßstab ausreichend detailliert. Der Druck ist sauber und entspricht dem Stabnd der Technik bei Drucklegung.

Schöne Grüsse

René
René Blank has attached the following image:
  • DSC_4598_bearbeitet-1.jpg

Kartonbau.de ... Mein Forum

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks