This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Helmut P

Intermediate

  • "Helmut P" is male
  • "Helmut P" started this thread

Posts: 91

Date of registration: Feb 7th 2012

Occupation: Elektromeister

  • Send private message

1

Thursday, November 12th 2015, 9:22pm

Abends im Hafen von Wyk

Wir hatten noch etwas Zeit und so konnte ich noch die beiden Schiffe fotografieren.




1 registered user thanked already.

Users who thanked for this post:

Papkamerad (13.11.2015)

die Werft

Professional

  • "die Werft" is female

Posts: 159

Date of registration: Sep 25th 2013

  • Send private message

2

Thursday, November 12th 2015, 9:51pm

Hallo Helmut,

zwei schöne Vorbilder die Du da erwischt hast !

Da kann ich meine Klappe auch nicht mehr halten...







Ich habe zwar versucht den gleichen Winkel zu erwischen, habe dann festgestellt meine hat die Dagebüll-Klappe auf. Und so ein schönes weiches Abendlich kriege ich auch nicht hin - hoffentlich gefällt sie Dir trotzdem.

Mich hat bei dem Schiff die Symmetrie interessiert. Die Rungholt hat ja noch Bug und Heck, bei der Uthlande tue ich mich schwer bei der Bezeichnung. Die ist in der Längsachse unsymmetrisch (außer Unterwasser) und in der Querachse fast genau gespiegelt.

Viele Grüße und falls Du noch am Wasser bist Gruß nach Föhr und ins Watt!
Imo

5 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

Pianisto (13.11.2015), Helmut B. (13.11.2015), Shipbuilder (13.11.2015), Dirk Göttsch (13.11.2015), Papkamerad (13.11.2015)

  • "modellschiff" is male

Posts: 12,136

Date of registration: Dec 20th 2006

Occupation: Pensionär

  • Send private message

3

Friday, November 13th 2015, 10:52am

Hallo,
Fotos vom Original zeigen, was man am Modell möglicherweise noch verbessern kann. Danke fürs Zeigen.
Ulrich

Helmut P

Intermediate

  • "Helmut P" is male
  • "Helmut P" started this thread

Posts: 91

Date of registration: Feb 7th 2012

Occupation: Elektromeister

  • Send private message

4

Sunday, November 15th 2015, 11:37am

Moin Imo,
die Uthlande würde sich gut neben meiner Rungholt machen. Diese ist allerdings in 1:160.

Viele Grüße
Helmut

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks