This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Loenf

Intermediate

• "Loenf" is male
  • "Loenf" started this thread

Date of registration: Jun 12th 2007

Occupation: Würdenträger der Einfachheit

• Send private message

1

Wednesday, March 3rd 2010, 9:03pm

A-Wing Fighter

Moin, Moin.
Schon lange keine neuen Beiträge mehr hier! Da hat man ja das Gefühl als ob die meisten Kartonbauer in eine art Winterstarre gefallen sind :D .
Also dann, stelle ich mal meinen neuen A-Wing Fighter vor. Ja! Diesmal kein Star Trek Modell (mal etwas Abwechslung).
Bei diesem Modell habe ich das erste mal eine kleine Änderung vorgenommen und ein Cockpit mit durchsichtiger Kanzel eingebaut. Hier die Bilder:

Gruß Matthias
Loenf has attached the following images:
  • A-Wing1.jpg
  • A-Wing2.jpg
  • A-Wing3.jpg
  • A-Wing4.jpg
  • A-Wing5.jpg
  • A-Wing6.jpg
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."

• "hemingway" is male

Date of registration: Jan 31st 2006

Occupation: Arzt

• Send private message

2

Thursday, March 4th 2010, 10:34am

RE: A-Wing Fighter

Klasse Teil, Matthias!

Kannst Du noch was zur Bezugsquelle sagen?
Hast Du die Kanzel selbst tiefgezogen?

Schöne Grüße
bernhard

Loenf

Intermediate

• "Loenf" is male
  • "Loenf" started this thread

Date of registration: Jun 12th 2007

Occupation: Würdenträger der Einfachheit

• Send private message

3

Thursday, March 4th 2010, 12:46pm

RE: A-Wing Fighter

Hi,
die Bezugsquelle ist folgende Seite:

http://www7a.biglobe.ne.jp/~sf-papercraf…ry/Gallery.html

Die Kanzel habe ich selbst tiefgezogen, dazu habe ich mir zuerst die Kanzel aus Karton gebaut, dann diese mit Gips ausgegossen. Nach dem Aushärten habe ich das ganze mit Schmirgelpapier
etwas abgerundet und auf ein Holzbrett geklebt. Über die so entstandene Form habe ich dann mittels Heißluftfön erwärmte Folie gezogen und erkalten lassen. Ist ein wenig fummelig funktioniert aber nach mehreren Fehlversuchen. Als Material habe ich Blisterverpackungen benutzt( siehe Fotos)

Gruß Matthias
Loenf has attached the following images:
  • Kanzel.jpg
  • Blister.jpg
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."

This post has been edited 1 times, last edit by "Loenf" (Mar 4th 2010, 12:47pm)

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks