This website uses cookies. By continuing to use our site you declare your agreement. More Information

Dear visitor, welcome to Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Felix

Konstrukteur - Amateur

  • "Felix" is male
  • "Felix" started this thread

Posts: 680

Date of registration: Jan 29th 2005

Occupation: Student der Kunstgeschichte, also nein …

  • Send private message

1

Friday, March 18th 2005, 6:02pm

Überraschung im Englischunterricht...

Wir nehmen in Englisch zur Zeit Shakespeare durch und haben uns gestern mit dem Globe Theatre in London befasst. Nach der Stunde ging ich zur Lehrerin und sagte ihr, dass es davon ein Modell gibt. Dann fragte sie mich, ob ich dieses habe, und als ich verneinte, drückte sie mir das hier in die Hand:
Felix has attached the following image:
  • Globe01.jpg
„Einer acht’s,
ein andrer betracht’s,
der dritte verlacht’s,
was macht’s.“

Inschrift am Wernigeröder Rathaus

This post has been edited 4 times, last edit by "Felix" (Mar 21st 2005, 1:39pm)


Felix

Konstrukteur - Amateur

  • "Felix" is male
  • "Felix" started this thread

Posts: 680

Date of registration: Jan 29th 2005

Occupation: Student der Kunstgeschichte, also nein …

  • Send private message

2

Friday, March 18th 2005, 6:03pm

Zwei Seiten leicht verständliche Skizzenbauanleitung:
Felix has attached the following image:
  • Globe02.jpg
„Einer acht’s,
ein andrer betracht’s,
der dritte verlacht’s,
was macht’s.“

Inschrift am Wernigeröder Rathaus

This post has been edited 1 times, last edit by "Felix" (Mar 21st 2005, 1:40pm)


Felix

Konstrukteur - Amateur

  • "Felix" is male
  • "Felix" started this thread

Posts: 680

Date of registration: Jan 29th 2005

Occupation: Student der Kunstgeschichte, also nein …

  • Send private message

3

Friday, March 18th 2005, 6:10pm

Ich vermute, dass ein Schulbuchverlag das Modell von Heritage Models (Moduni) zum Stationenlernen auf einer CD-ROM anbietet. Die 6 Bögen mit Teilen:
Felix has attached the following image:
  • Globe03.jpg
„Einer acht’s,
ein andrer betracht’s,
der dritte verlacht’s,
was macht’s.“

Inschrift am Wernigeröder Rathaus

This post has been edited 1 times, last edit by "Felix" (Mar 18th 2005, 10:05pm)


Posts: 5,118

Date of registration: Dec 17th 2012

Occupation: hab ich

  • Send private message

4

Friday, March 18th 2005, 9:42pm

Hallo Felix,

da sieht der geneigte Schüler doch gleich wieder, dass er wirklich nicht für die Schule lernt, sondern fürs Leben. ;)

Immer vorausgesetzt natürlich, dass auch entsprechend motivierte und engagierte Lehrer da sind.

Schönen Gruß und viel Spaß mit den Englisch-Lektionen

René


Kartonbau.de ... Mein Forum

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Social bookmarks