Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: Kartonbau.de - Alles rund um Papiermodelle, Kartonmodellbau und Bastelbogen. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

1

Montag, 22. Januar 2007, 22:12

Halinski 3/06 Republic P-47D-25 Thunderbolt (1:33)

Hi friends,
after being "rewarded" with a new project in my job during the autumn, I finally have some free time for getting back to cardmodelling. I decided to start Halinski's Thud this time.
At the moment, I have completed central part of cockpit and I'm moving onto the side panels. The build was a breeze so far, fit is perfect. Model is almost "as is", without any serious modifications except for instrument panel + wiring, seat belts and the stick - I've decided to do most things as intended by the authors, although there's a few doubtful points - especially the control stick looks like it was taken from a different model, including the steering mechanism.
No serious pitfalls were encountered, I didn't like only a few things:
- the instrument panel is printed very poorly, it's too light and without much contrast. I wanted to scan, edit and reprint it, but the print raster become too visible after the scanning, so I used original part from the kit.
- inside and outside of pilot's seat didn't fit perfectly, maybe my fault. No problem to deal with it anyway.
- the scratches on the floor from the feet controlling the rudder reaches too far below the seat.

And now for something completelly different:

ribs after cutting, rudder pedals and the instrument panel
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud01.jpg
  • thud02.jpg
  • thud03.jpg
  • thud04.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

2

Montag, 22. Januar 2007, 22:14

control stick and the seat - last chance to see the fixing of seat belts at the back of the seat ;) - but I know it's there
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud05.jpg
  • thud06.jpg
  • thud07.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

3

Montag, 22. Januar 2007, 22:15

and the overall views of what I have done so far:
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud08.jpg
  • thud09.jpg
  • thud10.jpg
  • thud11.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


Zaphod

Erleuchteter

Beiträge: 5 878

Registrierungsdatum: 24. April 2005

  • Nachricht senden

4

Montag, 22. Januar 2007, 22:19

Hi Pawell,


nice to have you back. Your first steps look great (as usual). I am sure many of us will be watching your progress.

Zaphod

  • »Hans Gerd Schöneberger« ist männlich
  • »Hans Gerd Schöneberger« wurde gesperrt

Beiträge: 2 528

Registrierungsdatum: 6. September 2004

Beruf: Apotheker

  • Nachricht senden

5

Montag, 22. Januar 2007, 22:46

Hi Pawell,

The interior of the canopy ist just awful! great craftmansship.
I`ll be watching your progress on that really big fighter.

Greetings

Hans Gerd
Hans Gerd Schöneberger verstarb nach langer Erkrankung am 29.12.2010. Wir halten Hans Gerd mit seinen Beiträgen hier im Forum in lieber Erinnerung und denken mit Freude an die gemeinsam verbrachte Zeit im Forum und auf den zahlreichen Treffen.

René Pinos

3,1415926535....

  • »René Pinos« ist männlich

Beiträge: 6 580

Registrierungsdatum: 6. November 2005

Beruf: Indschinör

  • Nachricht senden

6

Montag, 22. Januar 2007, 23:00

Dear Pawell,

Now you want to throw all my planes away. :D No, you are a challenge to reach a similar level. I' am sure only similar not the same like yours.

GREAT =D> GREAT =D>GREAT =D>

@)Ahoi,
René
Die Phönizier haben das Geld erfunden, aber warum so wenig? (Johann Nestroy)

zec

Profi

  • »zec« ist männlich

Beiträge: 1 570

Registrierungsdatum: 22. Oktober 2006

  • Nachricht senden

7

Dienstag, 23. Januar 2007, 00:26

This will be another great build :yahoo: . I´m looking impatiently forward for the next photos.
LG
Michael

8

Dienstag, 23. Januar 2007, 07:24

outstanding work...

=D> =D> =D> =D>

nothing more to say

tommboy

Josve

Profi

  • »Josve« ist männlich

Beiträge: 1 105

Registrierungsdatum: 18. November 2005

Beruf: Elektrotekniker

  • Nachricht senden

9

Dienstag, 23. Januar 2007, 07:37

Beautiful work Pawell!!
"I'LL BE BACK"

Johnny Svensson
PAPIRMODELLER.COM

In the workshop
LeFh 1:16 DrafModel
T28 1:25 DrafModel


Finished builds.

Marcfro

Fortgeschrittener

Beiträge: 255

Registrierungsdatum: 28. November 2005

  • Nachricht senden

10

Dienstag, 23. Januar 2007, 07:58

Excellent travail !!!

11

Dienstag, 23. Januar 2007, 08:10

Pawell and Marcfro should build a model in teamwork...

pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

12

Freitag, 26. Januar 2007, 16:53

Hi all,
thank you for your kind words, it's very motivating.
And now a short update - now i'm working on the left side panel, i've completed most of the gizmos here - i need to ad a flap control handle and some engine control rods and wiring.
Below you can see the bodies of side panels without the equipment (as you can see, i've decided to add a diagonal rib to ensure that the panels will stay flat) and the mentioned left side panel with the controls - electric switchboard, engine control, landing gear lever and trim controllers. I've noticed some flaws in painting of switches and levers on the photos :gaga:, so i'll repaint it today - the photos can serve as a quality control tool... :)
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud12.jpg
  • thud13.jpg
  • thud14.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

13

Montag, 29. Januar 2007, 17:05

hi all,
some progress was achieved over the weekend; from tomorrow till friday i'll have a short forced break because of a bussines trip to Russia.
I've added promised wires and pull rods to the left side panel, so it's finished now except for the top ribbed part and the radio mic - i'll add these when the panel is fixed in the cockpit.
On the right side panel (which looks like from P-47B version to me :(), i've decided to leave the placement of controls as it was designed by Hal and to add an oxygen system hose - which was present in D version very likely - and some wires. The hose was done by rolling a thin copper wire onto a wire from a office clip (like if you would make a spring), then painted and drybrushed to get the desired look - i hope it looks at least a bit like a hose, although the spirals should be a bit wider imho.

so the shots - first batch is the hose itself after a basic paint, the headrest and left and right panel.
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud15.jpg
  • thud22.jpg
  • thud16.jpg
  • thud17.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

14

Montag, 29. Januar 2007, 17:06

and some overall shots of the cockpit - the panels aren't glued yet.
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud18.jpg
  • thud19.jpg
  • thud20.jpg
  • thud21.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


Josve

Profi

  • »Josve« ist männlich

Beiträge: 1 105

Registrierungsdatum: 18. November 2005

Beruf: Elektrotekniker

  • Nachricht senden

15

Montag, 29. Januar 2007, 17:49

Man you put a lot of work in the smallest details!!
I just love your work!! :respekt:
"I'LL BE BACK"

Johnny Svensson
PAPIRMODELLER.COM

In the workshop
LeFh 1:16 DrafModel
T28 1:25 DrafModel


Finished builds.

andreask

Meister

  • »andreask« ist männlich

Beiträge: 1 478

Registrierungsdatum: 23. Dezember 2004

Beruf: Schichtführer Galvanik

  • Nachricht senden

16

Montag, 29. Januar 2007, 19:07

Hallo pawell

Sorry for my english,but
@) @) @) @) @) @) @)
Im Bau Sherman Vc Firefly 1:25
Teile 1875 von ~ 10.000
Kette 0 von 200

z.Z.im Bau:
Helldiver
Me-262
Sherman Firefly

Zaphod

Erleuchteter

Beiträge: 5 878

Registrierungsdatum: 24. April 2005

  • Nachricht senden

17

Montag, 29. Januar 2007, 20:09

Wow,

that is just sheer genius !

Zaphod

Howie

Schüler

  • »Howie« ist männlich

Beiträge: 71

Registrierungsdatum: 31. Oktober 2005

Beruf: Schlosser

  • Nachricht senden

18

Montag, 29. Januar 2007, 20:13

Hi pawell!

Outstanding work so far! =D> =D>

Extreme clean details - not to believe that they are so small. @)

greetz Gerald 8)
Modellbauer mit Leib und Seele
-------------------------------------------
Plastikmodellbau
Militärmodellbau 1/16
Kartonmodellbau

Eigene HP: ROADRUNNER´S HOBBYSEITE

zec

Profi

  • »zec« ist männlich

Beiträge: 1 570

Registrierungsdatum: 22. Oktober 2006

  • Nachricht senden

19

Dienstag, 30. Januar 2007, 01:03

Now that´s a real-life cockpit =D> . I´m really impressed.
LG
Michael

Dalibor Kalna

Fortgeschrittener

  • »Dalibor Kalna« ist männlich

Beiträge: 550

Registrierungsdatum: 16. Oktober 2006

Beruf: Software Entwickler / Architekt

  • Nachricht senden

20

Dienstag, 30. Januar 2007, 08:52

Hi pawell,

great work, awesome details!!! =D> =D> =D>
Is this papermodel designed to fly as well? :D

Dalibor
Danke und Gruss
Dalibor

pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

21

Sonntag, 4. Februar 2007, 23:25

hi kartonists,
i'm glad you like my work. i have some progress over the weekend, not much but at least something - i've closed the cockpit with the sides and now i'm working on the outer skin of the fuselage - photos later.

but - now a cry for help comes: ;(
when cutting the parts for bottom of the middle of fuselage, i've made a mistake and didn't notice which is side is front and which is back for parts 15 and 16 :rotwerd:. both of these parts are almost perfectly rectangular, so there's no way now how to tell - on part 16, there's nothing important except for a few lines so i guess i can take the risk and figure it myself, but on part 15, the spots for fuel tank holder are shown - and they're not in the middle.
what i would need from someone of you kind guys who own this model is to look at the sheet and take a shot if possible or at least tell if the tank holder is closer to back or front side of part 15 - it should be possible to tell from the orientation towards part 16.

i'll be happy if someone helps.
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


Jan Hascher

Moderator - DerTranslator

  • »Jan Hascher« ist männlich

Beiträge: 6 031

Registrierungsdatum: 23. September 2004

Beruf: Filtrierer

  • Nachricht senden

22

Montag, 5. Februar 2007, 08:42

Moin Leute,
kann jemand Pawell helfen und ihm sagen, wo bei den Teilen 15 und 16 vorne und hinten ist? Kurzes Photo würde schon helfen. Bitte keine Scans einstellen.
Ich hab die P-47 leider selbst nicht da :rolleyes:

Danke
Gruß
Jan

@pawell: Just did a quick translation of your problem. Maybe someone can help. Sadly I don't have the kit myself.
Jeder, der einen Post mit "Ich habe zwar keine Ahnung, aber..." beginnt, möge bitte den Absenden-Button ignorieren.

hemingway

Meister

  • »hemingway« ist männlich

Beiträge: 2 212

Registrierungsdatum: 31. Januar 2006

Beruf: Arzt

  • Nachricht senden

23

Montag, 5. Februar 2007, 09:18

Hi Pawell,

I am glad that I can help you with this shot.

By the way: your build is a pleasure!!!

Cheers,

Bernhard
»hemingway« hat folgendes Bild angehängt:
  • P47.jpg

Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »hemingway« (5. Februar 2007, 09:27)


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

24

Montag, 5. Februar 2007, 09:35

oh yeah, this is exactly what i need. thank you, hemingway! :meister:
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

25

Montag, 5. Februar 2007, 09:36

jan: thank you for translation. i can understand german language if not too complicated, but i can't write in it.
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

26

Dienstag, 13. Februar 2007, 20:15

Hi all,
a small update - front side of the fuselage is almost done, only a few parts to engine exhaust is needed.
The fit was very good on the cockpit part, except for an edge above the side panels - i don't know where the mistake is, but the hole in upper part was simply too big - same on both sides, so i decided to paint it and pretend it's the the canopy travel, thus everything is ok - sorry for that little cheat on history. I had some problems (definitely my fault this time) connecting the first and second front segment to the rest of fuselage - it was a big mistake to use common disperse glue and i knew it before, but it was a calm february evening, segments prepared to glue to one big piece lied before me - and i noticed that i didn't have any other glue, so i decided to take the risk - and whoops, it's there, the former is visible a bit, see circled area... the little texture fit problem in the same joint below won't be visible since it will be covered with the exhaust thingie.
well, i hope i'll do better next time. anyway, i think it's not that bad as it looks from the shot and the observer's eye will be distracted by engine cover, maybe...
»pawell« hat folgende Bilder angehängt:
  • thud23.jpg
  • thud24_kbau.jpg
  • thud25.jpg
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »pawell« (13. Februar 2007, 20:16)


bernie

Fortgeschrittener

  • »bernie« ist männlich

Beiträge: 425

Registrierungsdatum: 18. Mai 2005

Beruf: warehousing

  • Nachricht senden

27

Mittwoch, 14. Februar 2007, 08:51

....some modellers are worried of things which other modellers can not see :rolleyes:

I would preffer you to continue with engine please.....preparing myself to add some @) smilleys
It is normal to own ORIGINAL

rlwhitt

Schüler

  • »rlwhitt« ist männlich

Beiträge: 24

Registrierungsdatum: 9. Oktober 2006

  • Nachricht senden

28

Donnerstag, 22. Februar 2007, 00:40

Hi pawell!

Your P-47 build is just brilliant! I'm anxiously awaiting each new installment!

Impressive extra detail, for sure. What sources have you been using to research the aircraft? Anything you can point to on the Web?

Thanks!
Rick

pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

29

Donnerstag, 22. Februar 2007, 10:29

http://ipmsstockholm.org/magazine/1999/0…_detail_p47.htm
http://www.aircraftresourcecenter.com/AW…47M/walk057.htm
http://www.zenoswarbirdvideos.com/P47Stuff.html

i'll post some more when i get home. just be careful - on some of the above pictures, different versions are shown and sometimes it's hard to tell.
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


rlwhitt

Schüler

  • »rlwhitt« ist männlich

Beiträge: 24

Registrierungsdatum: 9. Oktober 2006

  • Nachricht senden

30

Donnerstag, 22. Februar 2007, 14:22

I see what you mean about the different versions. Still, these are great looking sites - thanks!

Rick

Dansls1

Schüler

  • »Dansls1« ist männlich

Beiträge: 73

Registrierungsdatum: 21. Mai 2007

  • Nachricht senden

31

Donnerstag, 13. September 2007, 18:07

I just saw your pictures of this build in rlwhitt's thread and I'm sorry to see such an immaculate build end up that way. I do hope you find the inspiration to repair / rebuild / continue - that cockpit was very nice looking ;)
-Dan

pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

32

Freitag, 14. September 2007, 08:49

i'm definitely going to resume the build - i'll start during weekend hopefully...
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

33

Mittwoch, 17. Oktober 2007, 08:55

short update about current status - see shots from 29.1.07, that's exactly where i am now, except for the formers were strenghtened with blue paper, not yellow :)
my camera is dead now :(, so the only new shots i could post would be from my cell phone - i guess it's not worth the time now.
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


34

Mittwoch, 17. Oktober 2007, 17:22

So guys,

does this mean if I do not want to kill my camera (which was not sooo cheap) i should not build the thunderbolt from halinski....

should i build any thunderbolt (e.g. orlik, gpm, and so on) at alll....???

aaaaahhhhhh i'm going crazy about that.....

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Thomas Stickler« (17. Oktober 2007, 17:23)


pawell

Fortgeschrittener

  • »pawell« ist männlich
  • »pawell« ist der Autor dieses Themas

Beiträge: 279

Registrierungsdatum: 28. Dezember 2005

Beruf: civil engineer

  • Nachricht senden

35

Mittwoch, 17. Oktober 2007, 22:30

Zitat

Originally posted by Airgoon
This is so funny - you're building the Thunderbolt and your camera goes dead.
I'm building the Thunderbolt and my camera goes dead.
I think there is something sinister going on...

well i dare to say (not tested) that this thunderbolt doesn't kill cameras, since mine went dead after a direct water hit in Peterhof during a business trip to St. Pete... :(
P.

Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me


Social Bookmarks